.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آخرین‌توصیه مقام‌معظم‌رهبری به بوتو

سرانجام همانگونه که صاحبنظران سیاسی احتمال داده بودند خانم بی نظیربوتو قبل از برگزاری انتخابات پاکستان ترور شد. وی که در سال های نه چندان دور مدتی طولانی نخست وزیر پاکستان بود پس از چندین سال تبعید به تازگی به کشور خود بازگشته بود اما عمرش به دنیای سیاست باقی نبود و در عملیاتی تروریستی کشته شد. احتمالا بسیاری از شما نیز اطلاع دارید که خانم بوتو از مادری شیعه و ایرانی به دنیا آمده است و به همین سبب کمی تا قسمتی با ما قرابت دارد.
وی در آخرین سفر خود به ایران به محضر مقام معظم رهبری هم رسید. خاطره آن دیدار به نقل از حجت الاسلام و المسلمین موسوی کاشانی(از اعضای دفتر مقام معظم رهبری) بسیار شنیدنی است و قدرت تاثیرگذاری وشخصیت معنوی حضرت آقا را حکایت می کند: « خانم بي نظير بوتو که خدمت مقام عظيم الشأن ولايت آمده بود ، ما نسبت به حجاب ايشان ايراد گرفتيم و حتي چادري براي ايشان پيدا کرديم و ايشان چادر به سر خدمت آقا رسيد. آقا از همان اول در مقام نصيحت برآمدند و فرمودند: دخترم ، تو فرزند اسلام هستي ، تو فرزند اميرالمؤمنيني ، تو فرزند اهل بيتي ، تو فرزند قرآني ، تو مسلماني ، تو شيعه هستي.
همين طور آقا ادامه دادند و کاری کردند که خانم بی نظیر بوتو شروع به گریه کرد و در حالی که گریه می کرد ، می گفت: یک خواهش دارم و آن اینکه روز قیامت مرا شفاعت کنید. آقا بلافاصله فرمودند: شفاعت مخصوص محمد و آل محمد است. بهترین شفاعت در این دنیا این است که شما مشی و مرامتان را با اهل بیت هماهنگ کنید. از زی خودتان که مسلمانید ، دست بر ندارید و از لباس دین خارج نشوید.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 8 دي 1386
اگر چنین است که بی نظیر بونو از مادری ایرانی و شیعه متولد شد، پس باید غم از دست رفتن ایشان را به ایرانی ها و شیعیان تسلیت گفت. هرچند وضع حجاب ایشان که از ضروریات دین است و کسی عدم رعایت حجاب را نمی تواند توجیه نماید، انسان را می آزرد و آرزو می کرد در کشور مسلمان یک بانوی محجبه ای که حداقل های پوشش اسلامی را رعایت می کند بر اریکه قدرت تکیه بزند ولی در قیاس با امثال مشرف نظامی و نواز شریف مشکوک به وهابی باز هم بی نظیر بونو اولی بود. در فضای بعد از خارج شدن بوتو از گردونه رقابت های سیاسی پاکستان باید دید که حزب قدرتمند مردم په کسی را کاندیدای جایگزینی به جای بوتو می کند. به نظر می رسد که اگر یک فرد عاقل سیاسی معرفی شود به راحتی می تواند با استفاده از محبوبیت خاندان بوتو در پاکستان معادلات سیاسی را به سمت اهداف این حزب هدایت کند. آیا چنین گزینه ای در حزب مردم پاکستان وجود دارد که با رقبای قدرتمندی چون مشرف و شریف رقابت نماید؟ نصایح آقا هم نه تنها برای امثال خانم بوتو بلکه برای همه بانوان وارد شونده در فعالیت های سیاسی اعم از داخلی و خارجی قابل شنیدن است. انسان وقتی عکس هایی ار خانم شیرین عبادی را در سفرهای خارجیشان ملاحظه می کند از خودش شرم می کند که چه کسانی را به جامعه اسلامی تحویل داده ایم که برای ابراز مخالفت با برخی از عناصر قدرت در جمهوری اسلامی حتی با ضروریات دین هم به مقابله بر می خیزند و بدبخت تر اینکه برخی از گروههای سیاسی برای مصالح سیاسی خود از چنین موجودی بهره برداری کرده و مبلغ رفتارهای ایشان می شوند.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.119 seconds.